فرهنگی، هنری و ادبی

امروز : 30 فروردین 1403

فراخوان نخستین جشنواره ملی ماه بلند غزل

فراخوان نخستین جشنواره ملی ماه بلند غزل

فراخوان نخستین جشنواره ملی ماه بلند غزل، پاسداشت غزل‌سرای بزرگ معاصر، حسین منزوی از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان منتشر شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، ناصر مقدم، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه این جشنواره برای ایجاد رقابت سالم میان شاعران غزل‌سرای کشور طراحی شده است، گفت: علاقه‌مندان می‌توانند برای شرکت در نخستین دوره دوسالانه جشنواره ملی “ماه بلند غزل”، آثار خود را حداکثر تا ٣٠ دی ماه سال جاری به نشانی دبیرخانه دائمی این جشنواره و یا پست الکترونیکی آن ارسال کنند.

 آدرس دبیرخانه دائمی جشنواره: زنجان، میدان استقلال، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان بوده و آدرس پست الکترونیکی جشنواره نیز zanjan.ghazal@gmail.com ثبت شده است.

مقدم این جشنواره را در دو گروه سنی زیر سی سال و بالای سی سال عنوان کرده و افزود: علاقه‌مندان می‌توانند در دو بخش “تک اثر” و “کتاب” شرکت کنند، در بخش تک‌ اثر حداکثر ٣ اثر و در بخش کتاب با ارسال یک نسخه از مجموعه غزل چاپ شده در سال‌های ٩٥ و ٩٦ امکان شرکت در این جشنواره وجود دارد.

به گفته وی، داوری آثار توسط اساتید مجرب و متعهد انجام خواهد شد و زمان اعلام نتایج، پایان فروردین‌ماه سال ٩٧ بوده و مراسم اختتامیه و معرفی نفرات برتر نیز در اردیبهشت‌ماه سال ٩٧ برگزار می‌شود.

در فراخوان این جشنواره نیز با اشاره به جوایز نفرات برتر در بخش تک اثر، آمده است: نفر اول مبلغ ١٥ میلیون ریال، نفر دوم مبلغ ١٢ میلیون ریال، نفر سوم مبلغ ١٠ میلیون ریال، نفر چهارم مبلغ ٧ میلیون ریال و نفر پنجم مبلغ ٥ میلیون ریال هدیه نقدی دریافت می‌کند.

در بخش کتاب نیز نفر اول مبلغ ٢٠ میلیون ریال به همراه تندیس جشنواره را از آن خود کرده و به نفر دوم ١٥ میلیون ریال و نفر سوم نیز مبلغ ١٠ میلیون ریال اهدا می‌شود.

شرکت در این جشنواره برای عموم آزاد بوده و آثار ارسالی باید در قالب word و با فونت mitra١٤ تایپ شده و به انضمام فرم شرکت در مسابقه، تصویر کارت ملی و یک قطعه عکس پشت‌نویسی شده به نشانی دبیرخانه یا آدرس پست الکترنیکی ارسال شود. آثاری که فاقد فرم شرکت در مسابقه و کپی کارت ملی و عکس باشد، از داوری کنار گذاشته می‌شود.

ارسال آثار به منزله قبول مقررات جشنواره بوده و آثار ارسالی به شرکت‌کنندگان عودت نخواهد شد. حضور برگزیدگان در مراسم پایانی جشنواره الزامی است و عدم شرکت به منزله انصراف از جشنواره تلقی می‌شود.

زمان و مکان برگزاری مراسم اختتامیه نخستین جشنواره ملی ماه بلند غزل متعاقبا اعلام خواهد شد.

نام این جشنواره از این بیت معروف حسین منزوی انتخاب شده است: پلنگ من، دل مغرورم، پرید و پنجه به خالی زد/ که عشق ماه بلند من ورای دست رسیدن بود.

روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان
۱۸ مهر ۱۳۹۶ ۰۹:۳۸
 

 

بخش اخبار | پایگاه  خبری شاعر