فرهنگی، هنری و ادبی

امروز : 5 اردیبهشت 1403

قرار ملاقات،هرتا مولر

تصویر تست

قرار ملاقات،هرتا مولر

داستان در مورد زنی هست که برای بازپرسی او را به اداره پلیس احضار کرده اند که البته بار اول نیست . دختر در حال رفتن به سوی پلیس درون ماشین است و خاطرات گذشته ، ازدواج اول ، ازدواج دوم ، نحوه لو رفتن نزد پلیس و …. را با خودش مرور می کنه که خیلی هم پراکنده است و حالت خطی نداره .

بد نبود من قلم خانم مولر را دوست دارم به نظرم خیلی قوی هست و توی سبکی که انتخاب کرده خیلی خوب پیش می ره اما موضوعش خیلی شبیه قبلی بود باز همون چهارچوب سیاسی نقد یک جامعه کمونیستی گرایش های ناآگاهانه مردم . که خبو این شبیه بودن زیاد موضوع کمی اذیتم می کنه در کنار این که خود این مباحث زیاد مورد علاقه من نیست .

خانم مولر در سال ۲۰۰۹ برنده جایزه نوبل ادبیات شدند . ایشون همچنین جوایز مختلف دیگری را از ان خودشون کردند که می شه به جایزه فرانتس کافکا ، کنراد ، جوایز ادبی برلین ، جایزه ادبی اروپا و جایزه والترهاسن کلور اشاره کرد .

قسمت های زیبایی از کتاب

زندگی چیزی است که با آن کنار نیامده ام – در ضمن اصلا هم منظورم این نیست که با این وضع کنار نمی آیم ، حتما کنار می آیم ، اما کی معلوم نیست .

به جای این فکرها که مدام در حال سنگین و سبک کردن شان هستیم بهتر است چیزهای واقعی توی سر داشت ، این طوری می توان دست را دراز و آنها را احساس کرد .

فراموش کردن تدریجی دعوا راحت تر از این است که آسیب هایی را که وارد کرده ایم در سکوت بشماریم .

قرار ملاقات

هرتا مولر

مهرداد وثوقی

انتشارات مروارید