فرهنگی، هنری و ادبی

امروز : 8 اردیبهشت 1403

فراخوان دانشگاهی همایش بین‌المللی «لقاءالحسین»تا 12 آبان95

فراخوان دانشگاهی همایش بین‌المللی «لقاءالحسین»تا 12 آبان95

   

(✔️ادبی ✔️هنری ✔️علمی ) در این فراخوان قشر فرهیخته دانشگاهی با ارسال آثار علمی، ادبی و هنری به رقابت می‎پردازند تا همایش  لقاء با کیفیت و بهره‌گیری و اقبال بیشتری در مجامع علمی همراه باشد.

به گزارش شاعر به نقل از فستیوال نیوز به نقل از مرکز خبر روابط عمومی مسجد مقدس جمکران، دکتر سید مجید امامی رییس بنیاد پژوهش و نشر مسجد مقدس جمکران با اشاره به ارتباط نزدیک حقیقت قیام امام حسین(علیه السلام) و قیام آخرالزمانی اهل حق گفت: در این فراخوان دانشجویی که به مناسبت راهپیمایی اربعین حسینی(علیه السلام) برگزار می‎شود، قشر فرهیخته دانشگاهی با ارسال آثار علمی، ادبی و هنری به رقابت می‎پردازند تا همایش  لقاء با کیفیت و بهره‌گیری و اقبال بیشتری در مجامع علمی همراه باشد.
رییس بنیاد پژوهش و نشر مسجد جمکران اظهار کرد: همایش بین المللی «لقاءالحسین علیه السلام» به همت پژوهشکده مهدویت و آینده اندیشی مسجد مقدس جمکران و مؤسسه اصحاب الحسین علیه السلام برگزار می‌شود و فراخوان بخش دانشگاهی و دانشجویی آن  توسط معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد علوم پزشکی تهران و کانون‌های مهدویت دانشجویی سراسر کشور انجام شده است.
 همچنین معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد علوم پزشکی تهران در تشریح بخشهای مختلف این همایش یادآور شد: موضوع بخش علمی، «نقش امام حسین(ع) در مهدویت و امر ظهور» است که در قالب مقالات علمی پژوهشی و علمی ترویجی تعریف شده است. همچنین بخش ادبی در قالبهای شعر، داستان‎نویسی و قطعۀ ادبی (متن ادبی، دل‎نوشته، خاطره‎نویسی) و بخش هنری نیز در قالبهای عکس، گرافیک، طراحی، طراحی پوستر، تذهیب و نگارگری است.
 وی با تأکید بر اینکه این همایش نخستین فراخوان آثار علمی، ادبی و هنری در سطح مجامع علمی (دانشگاهیان) با موضوع اربعین امام حسین(علیه السلام) است، افزود: علاقه‌‎مندان می‌‎‎توانند آثار خود را تا 12 آبان 1395 به صندوق الکترونیکی arbaeen95@chmail.ir ارسال کنند.