فرهنگی، هنری و ادبی

امروز : 8 اردیبهشت 1403

میچ آلبوم، Mitch Album

میچ آلبوم، Mitch Album در سال 1959 در پاسیاک در نیو جرسی آمریکا به دنیا آمد. او دومین فرزند از سه فرزند است. هم اکنون او به غیر از نویسندگی به موسیقی، گویندگی رادیو و تلویزون،و همچنین به روزنامه نگار می پردازد. کتاب های او تا کنون به 42 زبان محتلف ترجمعه شده است و به تعداد 28000000 در سراسر دنیا به فروش رسیده است

نام واقعی: میچ آلبوم
تاریخ تولد: 1958-05-23
محل تولد: نیو جرسی، آمریکا
جنسیت: مرد
وب سایت: mitchalbom [dot] com

یک روز دیگر

نویسنده: میچ آلبوم
مترجم: گیتا گرگانی
کتاب یک روز دیگر، داستان یک مادر است و پسرش و رابطه‌ای که تا بعد از مرگ نیز ادامه دارد. سؤال مرکزی کتاب این است که اگر می‌توانستید با عزیز ازدست‌رفته‌ای فقط یک روز دیگر هم بگذرانید چه می‌کردید ؟

اگر شما شانس داشته باشید، فقط یک شانس، تا به گذشته برگردید و اشتباهی را که در زندگی مرتکب شده‌اید جبران کنید، از این فرصت استفاده می‌کنید؟ و اگر این کار را کردید، آن قدر بزرگ هستید که تاب تحملش را داشته باشید ؟‌

پدر چارلی بنه‌تو در کودکی به او گفت: «تو می توانی پسر مامان باشی یا پسر بابا، اما نه هر دو». او هم پدرش را انتخاب کرد، اما نتیجه فقط این بود که در آستانه‌ی نوجوانی دید که پدرش ناپدید شد. چند دهه بعد، چارلی مردی شکست‌خورده است. کارش را از دست می‌دهد. خانواده‌اش را ترک می‌کند. وقتی می‌فهمد به عروسی تنها دخترش دعوت نشده، به‌ کلی دچار ناامیدی می شود و تصمیم می‌گیرد خودش را بکشد.

چارلی نیمه‌شب با ماشین به شهر کوچک زادگاهش می‌رود: به آخرین سفر. اما وقتی گیج و سرگردان به خانه‌ی دوران کودکی‌اش می‌رسد، موضوع حیرت‌انگیزی را می‌فهمد. مادرش ـ که هشت سال قبل مرده ـ آن‌جاست، و طوری به چارلی خوشامد می‌گوید که انگار هیچ اتفاقی نیفتاده.

ادامه‌ی داستان در یک روز ظاهراً عادی می‌گذرد که بسیاری از ما در حسرت آنیم: فرصت ایجاد رابطه‌ی خوب با والدین در گذشته، ‌برای شرح دادن اسرار خانوادگی و طلب بخشش. چارلی در جایی بین این زندگی و دنیای دیگر،‌ در مورد مادرش و فداکاری‌های او چیزهای شگفت‌انگیزی می‌فهمد و سعی می‌کند با راهنمایی محبت‌آمیز او تکه‌های خردشده‌ ی زندگی‌اش را بار دیگر کنار هم قرار بدهد.

حق تکثیر: تهران: نشر قطره‏‫، ۱۳۹۲.‬

نمایش در اندازه اصلی
برای یک روز بیشتر

نویسنده: میچ آلبوم
مترجم: منیژه جلالی
مایکل دیوید آلبوم (متولد 23 مه 1958) یکی از پرفروشترین نویسندگان آمریکایی است. وی روزنامه نگار، فیلمنامه و نمایشنامه نویس، ‌گوینده رادیو، تلویزیون و نیز موسیقی دان می باشد. بیش از 30 میلیون نسخه از کتابهای وی در سراسر جهان فروخته شده است. پس ازمعرفی شدن توسط نوشته های ورزشی شاید یکی از بهترین داستان نویسهای الهام بخش بر اساس تم های شناخته شده باشد. او برای کارهای نوع دوستانه خود در میشیگان و دیتروید و تاسیس چهار موسسه خیریه محبوبیت قابل توجهی دارد.

میچ البوم، نویسنده‌ای کم‌کار، اما بسیار موفق، است. کتاب قبلی او، «سه‌شنبه‌ها با موری»، مدت‌ها در صدرِ کتاب‌های پرفروش قرار داشت و اپرا وینفری سریالی از روی آن ساخت. پس از این موفقیت درخواست‌های بسیاری از او شد مبنی بر آن که دنباله‌ی کتابِ سه‌شنبه‌ها با موری را بنویسد. او این کار را نکرد و شش سال صبر کرد تا «در بهشت پنج نفر منتظر شما هستند» را بنویسد. خودش در این مورد می‌گوید: «آن قدر صبر کردم تا حرف جدید و الهام‌بخش دیگری برای گفتن داشته باشم.» (نقل به مضمون) این کتاب هم مدت‌ها در میان کتاب‌های پرفروش دنیا قرار داشت. او موضوع دشواری را برای روایتش انتخاب کرده؛ ذرّه‌ای لغزش او را به دامن و دامِ نصیحت و موعظه و عشق‌های سطحی می‌رساند. ولی او از این خطا خود را مصّون نگه داشته است و داستانی موردِ پسند ارائه می‌دهد.

سه شنبه ها با موری

نویسنده: میچ آلبوم
مترجم: ماندانا قهرمانلو
.
کتاب ‘سه شنبه‌ها با موری’ (انگلیسی: Tuesdays with Morrie) رمانی واقعی، نوشته شده توسط نویسنده آمریکایی با نام میچ آلبوم می باشد، این کتاب در تاریخ ۱۹۷۷ به انتشار رسید و چندین سال در فهرست پرفروش ترین کتاب ها قرار داشت، این کتاب، داستانی واقعی از ارتباط میچ با استاد پیشین خود، به نام موری می باشد.
داستان از این قرار است که میچ که سال هاست، از استاد خود خبری ندارد، در واپسین لحظه های زندگی موری، پس از مشاهده تلوزیون، متوجه بیماری مرگ بار استاد خود شده و تازه به یاد قول چند ده ساله خود می افتد!، حال موری به بیماری ALS دچار است و تنها چند ماه با مرگ تدریجی خود فاصله دارد و میچ می خواهد از این لحظه ها کمال استفاده را ببرد، حال این مرشد چه چیزی یاد می دهد؟
“سه شنبه ها با موری”، از تاثیر گذار ترین و پر فروش ترین انتشارات نیویورک تایمز است که از اکتبر 1997 تا کنون همواره در صدر جدول پر فروش ترین کتابهای سال قرار داشته است.

حق تکثیر: نشر قطره – 07 آذر، 1391

نمایش در اندازه اصلی
در بهشت پنج نفر منتظر شما هستند

نویسنده: میچ آلبوم
نویسنده‌ای کم‌کار، اما بسیار موفق، است. کتاب قبلی او، «سه‌شنبه‌ها با موری»، مدت‌ها در صدرِ کتاب‌های پرفروش قرار داشت و اپرا وینفری سریالی از روی آن ساخت. پس از این موفقیت درخواست‌های بسیاری از او شد مبنی بر آن که دنباله‌ی کتابِ سه‌شنبه‌ها با موری را بنویسد. او این کار را نکرد و شش سال صبر کرد تا «در بهشت پنج نفر منتظر شما هستند» را بنویسد. خودش در این مورد می‌گوید: «آن قدر صبر کردم تا حرف جدید و الهام‌بخش دیگری برای گفتن داشته باشم.» (نقل به مضمون) این کتاب هم مدت‌ها در میان کتاب‌های پرفروش دنیا قرار داشت. او موضوع دشواری را برای روایتش انتخاب کرده؛ ذرّه‌ای لغزش او را به دامن و دامِ نصیحت و موعظه و عشق‌های سطحی می‌رساند. ولی او از این خطا خود را مصّون نگه داشته است و داستانی موردِ پسند ارائه می‌دهد.